Pigefloorball - sæson 2022/2023

For første gang i Vanløse Floorballs historie tilmeldte vi et U11 pige flex i danmarksturneringen i sæsonen 2018/2019. Det blev en stor succes både sportsligt og socialt, så allerede sæsonen efter havde vi to pigehold - U11 pige flex og U13 pige flex - i et holdfællesskab med Frederiksberg Floorball Club.

I den kommende sæson har vi et hold i hver af rækkerne: U11 pige mellembane, U13 pige stor bane og U15 pige stor bane.

U15 pige stor bane har holdfællesskab med Jægerspris Underducks under navnet VF Underducks.

Det betyder, at træningen er opdelt på alder og niveau ligesom på drengeholdene:

De yngste piger (U11) træner sammen hver mandag. Om torsdagen træner holdet sammen med U13 pige.

U13 pige træner sammen hver mandag og om torsdagen sammen med U11 pige.

U15 pigerne træner to gange om ugen. Ind i mellem har holdet en tredje træning sammen med pigerne fra Underducks enten i Jærgerspris, Vanløse eller på Frederiksberg.

Klubbens piger spiller enten kampe på pigehold til ministævner (U5, U7, U9), U11 pige mellembane, U13 pige stor bane eller U15 pige stor bane, alt efter alder, niveau og ambition. Alle piger er fortsat velkomne til at træne og/eller spille kampe sammen med drengene.

Der venter vores pigespillere endnu en spændende sæson med egne trænere, holdledere, træningstider og kampe mod andre pigehold i øst.

INFORMATION OM HOLDENE

Vi har pigespillere på alle vores hold fra U5 til U15, men piger fra 10-17 år har egne træningstider.
Spillerne vil gerne have flere kammerater, så du er meget velkommen til prøvetræning.

Trænere:

U11 pige: Frederik Bloch, der er en meget erfaren floorballtræner, og Jacob Boje-Andersen, som er far til en af U11-pigerne

U13 pige: Marina Sundsfjord, som er en dygtig og engageret træner. Marina spiller på D1. Assisterende trænere: Mathilde og Hannah (U15 pige)

U15 pige: Charles Hansen, der også er en meget erfaren floorballtræner

Hvis du spiller kampe for klubben i Floorball Danmarks Danmarksturnering, skal du have købt dit eget spillertøj.
Den officielle klubdragt, stave, briller og alt andet udstyr handles i Floorballcentret i Rødovre til fordelagtige priser for klubbens medlemmer.

Hvis du vil vide mere om pigeholdene og træningstider, så kontakt Bjørg Apol på bjoergapol@yahoo.dk eller mobil 4114 4175